لیزر تراپی  Laser therapy

لیزر تراپی laser therapy  یکی از درمان های الکتروتراپی نسبتا جدید است . امروزه استفاده از لیزر در درمان های پزشکی جایگاه مهمی پیدا کرده است . در درمان های فیزیوتراپی نیز استفاده از طیف خاصی از لیزر ها کاربرد درمانی دارد . بطور کلی دو دسته لیزر در فیزیوتراپی استفاده می شود که هر کدام اثرات مخصوص به خود را دارند و در جایگاه خود مفید هستند . این دو نوع لیزر عبارتند از لیزر های کم توان و لیزر های پرتوان

لیزر تراپی در ناحیه زانو

در بین این دو دسته می توان گفت که لیزر های پرتوان عمق نفوذ بیشتری را ایجاد می کنند و همچنین میزان انرژی بیشتری را می توانند در واحد زمان وارد بافت مورد نظر کنند که از این حیث می توانند تاثیر بهتری بر بافت داشته باشند .

بر خلاف روش‌های درمانی دیگر که به صورت موقتی باعث برطرف شدن علائم بیماری می‌شوند، لیزردرمانی موجب تحریک سلول‌های شما به بازسازی و آغاز روند طبیعی بهبودی در بدن شما می‌شود.

بنابراین لیزرتراپی روشی برای رفع علائم آسیب‌دیدگی نیست بلکه روشی برای درمان اساسی آسیب‌دیدگی در بدن است. امواج لیزر به بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند و توسط ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنتها جذب می‌شوند و موجب تحریک بدن به تولید ATP (سوخت مورد نیاز سلول‌ها) می‌شوند و در نتیجه انرژی بیشتری برای بازسازی ناحیه آسیب دیده وجود خواهد داشت. این مسئله باعث می‌شود که علاوه بر آغاز روند طبیعی بازسازی سلولی در بدن، عملکرد عادی بدن بازیابی شود، التهاب‌های مزمن برطرف شوند و درد بیمار تسکین پیدا کند.

لیزر درمانی در موارد بسیاری استفاده می شود مانند ترمیم بافت های آسیب دیده ، افزایش جریان خون و کمک به کاهش درد و همچنین رفع گرفتگی های بافتی .

استفاده از لیزر کلاستر در ناحیه گردن

گاهی  لیزر درمانی درست و به موقع می تواند کلید اصلی درمان کامل باشد و ابزاریست در دست های فیزیوتراپیست برای تکمیل برنامه های درمانی بیمار

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!